Universidad de La Frontera

Universidad de La Frontera

custom flag
Región de La Araucanía PDF Imprimir E-mail

La  Región de La Araucanía, llamada así por la gran cantidad de araucarias que pueblan sus suelos, está ubicada en el centro sur del país y se extiende entre 37º35' y 39º37' latitud sur y desde 70º50' longitud oeste hasta el Océano Pacífico. Tiene una superficie de 31.842 kms2 que representa el 4,2% de la superficie del país.

imagen_la_araucania5

The La Araucania Region, so named for the large numbers of araucaria pines which grow there, lies in the southern part of the central zone of the country, extending from 37º35' to 39º37' South and from 70º50' West to the Pacific Ocean. It covers an area of 31,842 km2, representing 4.2% of the area of the country.

La población regional es de 869.535 habitantes. Es un territorio de contrastes y gran riqueza natural, debido a sus privilegiadas condiciones climáticas, las que favorecen la extensión de grandes bosques, extensas praderas y abundante vegetación.

RegionAraucania03

The population of the region is 869,535. It is a land of contrasts and great natural wealth, thanks to its privileged climate which favours huge areas of forest, extensive agricultural land and abundant vegetation.

Cuenta con una particular configuración social y cultural producto de la presencia de población indígena mapuche y descendientes de colonos extranjeros, lo que permite a los visitantes apreciar las diferentes manifestaciones culturales que aquí convergen. La región está compuesta por dos provincias -Malleco y Cautín- y su ciudad capital es Temuco.

RegionAraucania0A

The particular social and cultural configuration is a product of the presence of the indigenous Mapuche population and the descendants of foreign colonists, offering the visitor a chance to appreciate the different cultural manifestations which co-exist here. Politically the region consists of two provinces, Malleco and Cautín, and has its capital in Temuco.

El turismo, la ganadería, la actividad forestal, agropecuaria y la agroindustria son las principales actividades productivas, las que además ofrecen constantes oportunidades para el desarrollo y quehacer universitario regional.

imagenes_chile6

Tourism, livestock farming, forestry, agriculture and agro-industry are the principal productive activities, offering constant opportunities for the activities and contributions of the region’s universities.